Home » טיפים לילדים המטפלים בהוריהם

טיפים לילדים המטפלים בהוריהם

טיפים לטיפול בהורים קשישיםכשההורים כבר אינם מסוגלים לתפקד, לטפס במדרגות או אפילו להחליף בגדים או לאכול בעצמם, כמה שכואב לחשוב על זה, יש לסייע להם בשלבים אלו של חייהם. יחד עם זאת, גם הילדים המטפלים בהוריהם צריכים לטפל בעצמם. מאמר זה סורק את ההיבטים אותם יש לקחת בחשבון.נכון. אף אחד אינו מעוניין לחשוב על הוריו בסוף ימיו, ועוד הרבה פחות לדבר על הנושא. למעשה, 75% מהמבוגרים לא קיימו דיון מעמיק עם הוריהם בנוגע להיבטים כגון סידור מגורים לאחר הפרישה מהעבודה, סיעוד, ותמיכה.

זה הפיל בחדר

זה גם אחד הנושאים החשובים ביותר. קשה לך להתמודד עם הורים מבוגרים, מבחינה רגשית ופיזית, אך יהיה לך קשה שבעתיים אם לא תבקש עזרה.

למרבה הצער, ההורים שלך עשויים להיות בסדר יום אחד, ואז פתאום למחרת להזדקק לטיפול סיעודי משמעותי. כשאתה מתכונן מראש, המצב יכול להיות פחות מלחיץ עבור כל משפחתך.

ארגון מפגש משפחתי לקיום "השיחה"

זו אינה שיחה רגילה, כי אינך יכול פשוט יום אחד להתקשר להוריך ולשאול אותם "אז מה דעתכם על המעבר לבית אבות סיעודי?". זוהי גם אינה שיחה אותה יש לקיים במהלך ביקורי חג, כאשר המתחים המשפחתיים עשויים להתעורר.

מומלץ לתכנן פגישה משפחתית עם ההורים והאחים ולבצע הערכה מחודשת של המצב הפיננסי והרגשי. שיחה זו עשויה להיות מורכבת ולעורר צער, כשאתם דנים על ההתנהלות בשנים האחרונות של הוריכם, אך יש לבצע אותה.

ניהול השיחה

במהלך ארגון הפגישה, אתה יכול להגיד: "מטרת הפגישה הזו היא לדון בנושא הטיפול הטוב ביותר לצרכים של הורינו ולאחל להם שיחיו עד 120", או משהו זהה, אך פחות מביך. ההורים או האחים עשויים שלא לרצות לקיים את השיחה, אך חשוב שכולם יהיו מעורבים.

אלו העצות לקיום שיחת דיון הנוגעת לטיפול בהורים:

יש לקיים את השיחה פנים אל פנים – לא בוידיאו צ'ט, בטלפון או באימייל, שאינם מאפשרים קבלת משוב על רגשות כנים.

הכנה מראש של שאלות – כך שלא יהיה צורך לקיים את השיחה במהירות או להיאבק לארגן את המחשבות.

תשומת לב לכולם – במהלך השיחה, כל המשתתפים צריכים לקבל תשומת לב ולהביע את דעתם, כך שלא ייווצר מצב בו אתה כופה את דעותיך, אלא באמת מבקש עזרה.

רישום נקודות חשובות – לגבי המסקנות, ההתנהלות העתידית ותפקיד כל אחד מהמשתתפים בסיוע בטיפול בהורים.

בהתאם לאופיים של בני המשפחה, השיחה עשויה להיות מאוד מחוממת או שקטה ביותר, אך כל המשתתפים יביעו את רגשותיהם.

מה שלא תעשה, הקשב להם. זו עשויה להיות ההזדמנות הטובה ביותר עבורך לבקש את העזרה לה אתה זקוק, להקשיב לעצותיהם הטובות של בני משפחתך ולהבין מה כל אחד מהם יכול לעשות על מנת לסייע בטיפול בהורים.

אוקיי. אז מה צריך לעשות כדי לקיים שיחה יעילה?

השאלה הגדולה היא איפה יחיו הוריך את אחרית ימיהם וכיצד ניתן לממן את עתידם. יש לדון ברווחה הנוכחית של ההורים, תכניותיהם או תקוותיהם כשכבר לא יוכלו לחיות באופן עצמאי, המשאבים הכספיים שלהם ואיך אתה ואחיך יכולים לסייע. כך ניתן להפוך את הדיון הלא נוח לדיון שמתנהל בצורה חלקה יותר.

התחשבות בצרכים וברצונות של ההורים

במהלך הדיון, יש לברר מהם התכניות של ההורים, אם יש להם. האם הם מעוניינים להישאר בבית או להתקרב לאחד הילדים? האם הגיוני יותר לעבור למסגרת דיור מוגן בה יוכו לקיים יותר מגעים עם בני גילם? או שמא צורכיהם ימולאו טוב יותר במסגרת בית אבות?

יש לבחון גם את הבריאות הנוכחית של ההורים, יכולתם לחיות באופן עצמאי, ולתכנן את הגשת העזרה לה הם זקוקים כעת.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715429

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר