תזונה מומלצת לשיפור הזיכרון בגיל הזהב

תזונה מומלצת לשיפור הזיכרון בגיל הזהבאם אתם מודאגים לגבי פגיעה בזיכרון בקרב מבוגר אהוב, הנה טיפ שנשמע אולי מוכר: ודאו שהם אוכלים מספיק ירקות. למרות שלא קיים מאכל "חובה" למניעת פגיעה בזיכרון כתוצאה מהזדקנות, קיימים מספר טיפים תזונתיים חשובים שיכולים לסייע לקשישים לשמור על זיכרון בריא.

איגוד האלצהיימר קובע שתזונה בריאה למוח חשובה כמו תזונה בריאה ללב. היא מפחיתה את הסיכון למחלות לב וסוכרת, מעודדת זרימת דם טובה למוח, ודלה בשומן וכולסטרול. יש להקפיד אף על כמות גדולה של ויטמין B, חלבונים, אומגה 3 ונוגדי חמצון.

טיפים מעשיים לאכילה בריאה המסייעת לשיפור הזיכרון

יש לפעול בהתאם להנחיות הבאות כדי לוודא שיקירכם אוכל את המזונות אותם הוא אוהב, ובמקביל אוכל מזונות חיוניים לתפקוד מוחי תקין.

מאכלים המשפרים את הזיכרון

אלא אם כן מבוגר אלרגי למזונות מסוימים, או סובל מרגישויות שונות, מומלץ לצרוך ויטמינים רבים ככל הניתן באמצעות המזונות, היות והגוף סופג אותם טוב יותר. הוויטמינים והמינרלים הקשורים לזיכרון משופר כוללים ויטמיני C, D, B12 ו-E; חומצה פולית; ביוטין; CoQ10; אומגה 3 חומצות שומן; ונוגדי חמצון, במיוחד ממשפחת הפלבנואידים.

כדי לקבל כמות מספקת של רכיבים אלו המאיצים את התפקוד המוחי, יש לוודא שיקירכם מקפיד על אכילת המזונות הבאים:

1. ירקות, במיוחד ירקות בעלי עלים ירוקים – כגון תרד, כרוב, לפת וירקות ממשפחת המצליבים, למשל ברוקולי. מחקר שפורסם בכתב העת Annals of Neurology, מצא קשר חזק בין אכילת מזונות אלו לבין רמות נמוכות יותר של ירידה קוגניטיבית בגיל מבוגר.

2. סלמון, או דגי מים קרים אחרים – כגון טונה, מקרל וסרדינים, עשירים בחומצות שומן אומגה 3. מקורות אחרים כוללים שעועית, אגוזים מסוימים, זרעי פשתן ושמנים בריאים כגון שמן קנולה.

3. פירות יער ופירות כהי עור עשירים בחומרים נוגדי חמצון – אגודת האלצהיימר קובעת שהפירות המכילים את הכמויות הגבוהות ביותר של רכיבים חיוניים אלו הם אוכמניות, תותים, שזיפים, תפוזים, ענבים אדומים ודובדבנים.

4. קפה ושוקולד טובים לבריאות בגיל הזהב – באופן מפתיע, מחקרים חדשים מראים שקפאין עשוי לשמש כתרופה נגד מחלת האלצהיימר. הקפאין והשוקולד פועלים כנוגדי חמצון טעימים העשויים לסייע בהדיפת פגיעה בזיכרון כתוצאה מהזדקנות, כמו גם קינמון, שמן זית וקארי.

מה לגבי תוספי ויטמינים?

הגוף אינו מסוגל לקלוט ולעכל כמויות גדולות של ויטמינים הנצרכים כתוספים. הגוף בנוי כך שהוא מחלץ ויטמינים בכמויות הנכונות מהמזונות שאוכלים. לכן יש להקפיד על אכילת תזונה מאוזנת היטב במקום להתמקד בצריכת ויטמינים בודדים.

תזונה בריאה מסייעת לשיפור ושמירת בריאות הגוף, אך אם יקירכם אינו מקבל מספיק חומרים מזינים באמצעות התזונה הרגילה שלו, הרופא ימליץ על נטילתם.


פורסם בקטגוריה מחלות, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *