Home » מוצרי ספיגה למבוגרים

מוצרי ספיגה למבוגרים

מוצרי ספיגה למבוגריםזה כבר לא סוד שמבוגרים רבים סובלים מאי שליטה בצרכים. הדבר יכול לנבוע מסיבות שונות: שבץ מוחי, מחלות שונות כמו אלצהיימר, פרקינסון או מחלות נוירולוגיות אחרות, שלפוחית רגיזה, הפרעות במערכת העיכול, ניתוחים בגיל הזהב ופציעות וכן שימוש בתרופות מסוימות. רבות מהנשים בגיל המבוגר סובלות מתפקוד לקוי של רצפת האגן, תופעה מוכרת אצל נשים בעקבות הריונות. אצל גברים לעתים ישנו טפטוף בלתי רצוני בעקבות בעיות בפרוסטטה (בלוטת הערמונית).

לא רק קשישים סובלים מבעיה של אי שליטה על הסוגרים ומשתמשים במוצרי ספיגה, אלא גם אנשים מבוגרים בכל הגילאים, כאשר הם סובלים מנכות או שאינם מסוגלים לקום מהמיטה לאחר ניתוח או מחלה.

שימוש במוצרי ספיגה

מוצרי הספיגה הקיימים היום בשוק, הם בעיקר סוגים שונים של חיתולים. רכישת מוצרי ספיגה מהווה עבור מבוגרים רבים חוויה מביכה ולא נעימה, בעיקר בשל האסוציאציה המיידית לחיתולים של תינוקות. אך השימוש במוצרי ספיגה הוא לעתים דבר הכרחי, שמונע בריחת שתן הגורם למבוכות ותקלות ומאפשר לאדם החולה להתנהל בחופשיות במהלך היום ולישון בבטחון במהלך הלילה. אנשים רבים מדווחים על שיפור באיכות החיים בעקבות השימוש במוצרי הספיגה, ובעיקר על תחושת עצמאות ושקט נפשי.

מספר חברות בארץ מייצרות ומשווקות מוצרי ספיגה וניתן גם למצוא מוצרים מיובאים. כדי להקל על המבוכה, מרבית החברות המספקות מוצרי ספיגה למבוגרים מבצעות משלוחים עד הבית, שנעשים בדיסקרטיות מירבית.

סוגים של מוצרי ספיגה למבוגרים

חיתולים למבוגרים:

החיתולים נחלקים לפי מידת הספיגה, הגזרה וחלוקה בין חיתולים חד- פעמיים לרב- שימושיים.

  • ספיגה: החיתולים מאפשרים ספיגה של ההפרשות, כך שהן נהפכות למעין ג'ל בתוך החיתול ולא נוצרת תחושת רטיבות. כשהחיתול מתמלא הוא אינו יכול לספוג יותר ואז עלולה להיות דליפה של נוזלים. בנוסף, שימוש בחיתול שעובר את רמת הספיגה שלו עלול לגרום לפריחה וגירויים. לכן יש להחליף את החיתול מייד לאחר הפרשת צואה, או אם ישנה רק הפרשת שתן, להחליפו מדי כמה שעות או כשהגיע לשיא הספיגה. רמת הספיגה צריכה להתאים למספר השעות שהחיתול נמצא בשימוש ולכן חיתולי הלילה סופגים יותר מחיתולי היום.
  • חיתולי יום – בעלי רמת הספיגה הנמוכה ביותר. יש להחליפם מדי כמה שעות כדי למנוע דליפת נוזלים או דליפת ריח.
  • חיתולי לילה – בעלי רמת ספיגה גבוהה, האמורה להספיק למשך לילה שלם.
  • חיתולי פרימיום – בעלי רמת הספיגה הגבוהה ביותר.
  • רב פעמי/ חד פעמי: חיתול רב פעמי הוא חיתול שאפשר לכבס וללבוש שוב ושוב. למרות שמחירו גבוה יותר, השימוש בחיתול רב פעמי לאורך זמן הוא זול יותר משימוש בחיתולים חד פעמיים. יתרון נוסף של החיתול הרב פעמי הוא השמירה על הסביבה, כיוון שאינו מייצר כמעט פסולת. מרבית הצרכנים מעדיפים עדיין את החיתול החד פעמי, כיוון שהשימוש בו נוח ומהיר יותר, אינו דורש פעולות נוספות כמו כביסה ויוצר אצל רבים תחושה יותר היגיינית.
  • גזרה: ישנן גזרות שונות של חיתולים, וייתכן שגזרה אחת לא תתאים למבנה גוף כזה או אחר בעוד גזרה אחרת תתיישב בדיוק על הגוף. אם יש תחושת חוסר נוחות כדאי לנסות גזרה או תוצרת אחרת עד למציאת החיתול המתאים.

מוצרים נוספים:

  • מגבונים לחים- דרך ניקוי קלה והיגיינית בעת החלפת החיתול. ישנם מגבונים המיועדים במיוחד למטרה זו.
  • סדיניות- בד חד פעמי או רב פעמי המגן על המזרון מפני הרטבה.
  • מגן מזרון- בד עבה המגן על המזרון מפני הרטבה או לכלוך.
  • תכשירים נגד גירוי – שמן תינוקות, טלק ותכשירים נוספים מומלצים לשימוש בזמן החלפת החיתול, לאחר ניקוי העור מהצרכים. תכשירים אלה מונעים תפרחת חיתולים וגירויים אחרים של העור בעקבות השימוש בחיתולים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715429

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר