Home » מכשיר פלאפון למבוגרים

מכשיר פלאפון למבוגרים

מכשיר פלאפון למבוגריםבעידן הטכנולוגי המתקדם בו אנו נמצאים, הפלאפונים אינם משמשים רק לשם שיחות נכנסות ויוצאות אלא גם לפעולות נוספות ורבות כמו: גלישה באינטרנט, מצלמה, משחקים ברשת, יומני עבודה ועוד. מבוגרים רבים מתקשים לעקוב אחר הטכנולוגיה המפותחת ולרוב אינם זקוקים לתוספות הנלוות ומעוניינים בפלאפונים אשר ממלאים אחר תפקודם העיקרי- ניהול שיחות. האם קיימים טלפונים למבוגרים ומה מיוחד בהם?

מדוע זקוקים המבוגרים לסלולארי מיוחד?

עם הגיל הולכות ויורדות היכולות הטכניות וכל פעולה אשר בעבר הייתה פשוטה ומובנת מאליה הופכת מורכבת וקשה יותר. פעולות כמו פתיחת דלת או סיבוב מפתח הולכות ונעשות קשות ואטיות יותר. גם חוש הראייה יורד ועימו היכולת לקרוא אותיות קטנות. לכן נאלצים מבוגרים רבים להתמודד עם קשיים יום יומיים רבים- מכשירי הסלולארי הופכים קטנים ומלאי פונקציות רבות עד כי המכשיר דומה למחשב יותר מאשר לטלפון. סיטואציה זו מקשה מאוד על המבוגרים. סלולארי למבוגרים הינו דבר חיוני וחשוב במיוחד בשעות חירום או מצוקה, לכן יצאו לשוק מספר דגמים המותאמים במיוחד לצרכיהם של המבוגרים.

עם הזמן יפותחו אפליקציות מיוחדות המיועדות למבוגרים וכך הטכנולוגיה תהיה נגישה יותר לבני גיל הזהב.

הפתרונות הקיימים בחברות התקשורת הגדולות

חברות הסלולאר הגדולות מציעות כל אחת בנפרד מכשיר מדגם אחר המיועד לטענתן לאוכלוסייה הבוגרת.

  • חברת פלאפון מציעה את מכשיר הסלולאר מדגם נוקיה- C2 דור 3 אשר מחירו עומד על 29.90 שקלים ב- 36 תשלומים, או ב- 914 שקלים ב- 3 תשלומים, או במחיר חד פעמי כולל של 1076 שקלים.
  • חברת אורנג' מציעה מכשיר סלולארי מדגם נוקיה- C5 דור 3 במחיר של 59 שקלים ב-36 תשלומים, או בתשלום חד פעמי כולל של 2124 שקלים.
  • סלקום לא מציעה פיתרון רלוונטי.

הפתרונות הקיימים ברשת

  • בישראל – ניתן לרכוש בישראל מכשיר סלולארי בשם "איזי פון" מדגם 1070 (My Phone). יתרונותיו של המכשיר נעוצות במחירו הזול, בפשטותו ובהתאמתו הנכונה לאנשי גיל הזהב באמצעות לחצנים גדולים, מסך קל ושמיעה מוגברת. יתרון נוסף הינו הימצאותו של לחצן מצוקה בגב המכשיר. המקשים וכל התמיכה נעשית בשפה העברית והיבואן הינו מקומי, כך שהאחריות הינה מקומית. חסרונו של המכשיר מלבד מחירו היקר הוא בעצם היותו דור 2 בלבד ולכן הוא לא עובד בתדרים של חברת פלאפון, רמי לוי, גולן טלקום והוט מובייל אשר כולם עובדים בתדרים דומים לשל חברת פלאפון. ניתן לרכוש את המכשיר במחירים הנעים בין 569 שקלים ל- 599 שקלים. האחריות על המכשיר הינה עד שנתיים (תלוי במקום הקנייה).
  • מחוץ לארץ – חברת "דיל אקסטרים" מציעה יותר מ- 10 מודלים סלולאריים המותאמים למבוגרים. המכשירים בעלי לחצנים גדולים, מסך קריא ורמת שמע גבוהה ואיכותית. מחיר המכשירים נע בין 32 דולרים (125 שקלים) לבין 58 דולרים (225 שקלים) כולל משלוח. יתרונות המכשיר זהים ליתרונותיו של האיזי פון בהבדל אחד- המכשירים תואמים 4 תדרים, ולכן יכולים להתאים גם לתדרים של פלאפון, הוט, מובייל, גולן וטלקום. חסרונותיו טמונים בעצם הייבוא מחו"ל המגיע מחברות לא ידועות, התמיכה אינה בעברית ולא ידוע האם קיימת אחריות.

לסיכום, עדיין לא נמצא פתרון אשר יענה לצרכי המבוגרים וגם יינתן בתקציב הגיוני. נכון לעכשיו מכשיר ה"איזי פון" נשמע הכי מתאים לאוכלוסייה הבוגרת, אך מחירו גבוה מאוד ומיותר עבור אוכלוסייה שכמעט ואיננה משתמשת במכשירים. לא ברור מדוע חברות התקשורת הגדולות בוחרות להתעלם מנתח שוק זה של המבוגרים ומאלצת אותם להסתפק בפתרונות לא יעילים ויקרים. אין ספק שהדרך עוד ארוכה בתחום התאמת מכשירי הסלולאר למבוגרים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715429

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר