Home » האטת תהליך ההזדקנות בעזרת נוגדי חמצון

האטת תהליך ההזדקנות בעזרת נוגדי חמצון

האטת תהליך ההזדקנות בעזרת נוגדי חימצוןאם היה אפשר, רוב האנשים היו רוצים להיות צעירים לנצח, כשהגוף בריא, יפה וגמיש. אלא שהמציאות, לצערנו, כרוכה בתהליך בלתי נמנע של הזדקנות הגוף. במשך עשרות אלפי שנים מנסים מרפאים, חוקרים וגורמים רבים אחרים למצוא את נוסחת הקסם שתוכל להשאיר אותנו צעירים לנצח, או לפחות למשך שנים רבות.

מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מגלים, כי בעזרת תזונה המכילה חומרים נוגדי חמצון ניתן להאט את תהליך הזקנה. מהם חומרים אלה, וכיצד ניתן להאט בעזרתם את תהליך הזקנה? על כך במאמר שלפניכם.

כיצד מתרחש תהליך ההזדקנות של הגוף?

הזדקנות הגוף הינה תהליך איטי, הכולל שינויים המתרחשים באיברי הגוף ואשר גורמים לבליה והתנוונות של איברים אלה. תהליך ההזדקנות אמנם בולט במידה רבה יותר במראה העור, אולם הוא מתרחש מבלי שנרגיש בכל איברי הגוף הפנימיים, כמו הכבד, הכליות, השרירים, כלי הדם ועוד.

אחת התעלומות שהמדענים מנסים לגלות במשך שנים רבות היא, מדוע בעצם מתחיל גופנו להזדקן? מהם הגורמים הכימיים והביולוגיים הגורמים לתהליך ההזדקנות של הגוף? במהלך השנים עלו השערות שונות בקשר לגורמים לתהליך ההזדקנות. אחת ההשערות הפופולאריות ביותר בקרב מדענים בני זמננו היא, כי תהליך ההזדקנות נגרם על ידי רדיקלים חופשיים.

מהם רדיקלים חופשיים?

רדיקלים חופשיים הם אטומים הנמצאים בגוף, שהם בעלי מספר אי זוגי של אלקטרונים. תכונה זו שלהם, הופכת אותם לאטומים בלתי יציבים, ולכן הם משתתפים בקלות בתהליכים כימיים.

בגוף האדם נוצרים באופן טבעי, כל הזמן, רדיקלים חופשיים. הם נוצרים כחלק מתהליך שאיפת החמצן בזמן הנשימה, או כחלק מהתהליך המטבולי בגוף. אמנם, הרדיקלים החופשיים מביאים גם תועלת לגוף למשל על ידי קטילת חיידקים, אולם הם גם גורמים נזק רב, ואחראים כנראה להיווצרותן של מחלות קשות, ביניהן מחלת הסרטן. כאמור, ההשערה המרכזית כיום היא כי הרדיקלים החופשיים הם האחראים לתהליך הזדקנות הגוף.

הרדיקלים החופשיים והזדקנות הגוף

אחד התהליכים בהם מעורבים הרדיקלים החופשיים בגוף הוא הרס של תאים ושל מקרו-מולקולות החיוניות לתפקוד הגוף. הרדיקלים החופשיים מתחברים לתאים חיוניים והורסים אותם. פעמים רבות, האטומים בגוף אליהם התחברו הרדיקלים החופשיים, הופכים בעצמם לרדיקלים חופשיים המסתובבים מעתה בגוף וגורמים הרס.

באופן זה מתחברים הרדיקלים החופשיים למקרו-מולקולות חיוניות לתפקוד הגוף כגון: שומנים, חומצות גרעין וסוכרים. פגיעה זו יוצרת פגיעת שרשרת הרסנית באיברי הגוף השונים.

הרדיקלים החופשיים נוצרים בגוף על ידי גורמים רבים שאין לנו שליטה עליהם: תהליך הנשימה (באמצעות כניסת החמצן לגוף), תנועה, זיהום אוויר חשיפה לקרינת השמש ועוד. אולם ישנם גורמים המדרבנים את שחרור הרדיקלים החופשיים עליהם אנו כן יכולים לשלוט, ואם נעשה זאת, נעזור להאטת תהליך ההזדקנות של גופנו.

בעזרת הימנעות ממנהגים ואכילה של מוצרים מעודדי שחרור רדיקלים חופשיים מצד אחד, ועל ידי אכילת מוצרי מזון נוגדי חמצון המעכבים את שחרור הרדיקלים החופשיים או מנטרלים אותם, מצד שני, נוכל להאט את תהליך שחרורם, ובכך את תהליך ההזדקנות של גופנו.

חומרים נוגדי חמצון

מכיוון שהרדיקלים החופשיים מתפתחים ופוגעים באיברים אחרים באמצעות תהליך של חמצון, הרי שהחדרה של חומרים נוגדי חמצון לגוף תנטרל את פעולתם של הרדיקלים החופשיים.

מסתבר שעולם הצומח בטבע, אשר חשוף לרדיקלים חופשיים רבים דרך קרני השמש, פיתח מנגנונים שמנטרלים רדיקלים חופשיים באמצעות חומרים נוגדי חמצון. כך שאם נרבה באכילת ירקות ופירות, העשירים בחומרים נוגדי חמצון, נוכל לסייע לגוף במלחמה ברדיקלים החופשיים, ולהאט את תהליך הזדקנות הגוף. מעבר לירקות ופירות נמצאים נוגדי חמצון גם ביין אדום, תפוחי עץ, קקאו ותה ירוק. כדאי להרבות באכילת ירקות ופירות ובשתיית יין אדום לשם האטת תהליך ההזדקנות.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715429

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר