דיאטה בגיל הזהב

רגישות לחלבהמראה החיצוני חשוב לנו בכל שלב בחיינו. רבים חושבים כי ההתעסקות במשקל הגוף מאפיינת אותנו רק בגיל הטיפש עשרה, כך שעם השנים היא תחלוף. כפי שיעיד כל אדם אשר עבר את שלב זה של חייו, דאגה זו אינה מפנה את מקומה לעולם. השאיפה, כמעט תמיד, היא להיות בעל מראה חיצוני מושך ומכובד- ומה מסייע בכך יותר מאשר גזרה דקיקה?

הדיאטה היא עניינם של גברים ונשים, צעירים ומבוגרים כאחד. אנחנו נתייחס לאוכלוסייה מרכזית ביותר בחברה שלנו: אוכלוסיית גיל הזהב. כשמגיעים לשנים המאוחרות של החיים, הגוף כבר לא מתפקד כתמול שלשום, וחריגה ממשקל הגוף מאפיינת רבים. הנושא של דיאטה עולה לא פעם. כיצד עושים זאת נכון גם בגיל השלישי?

נטייה להשמנה בגיל הזהב

תזונה בריאה היא אחד המרכיבים החשובים ביותר ביחס לאיכות החיים בגיל מאוחר. מספר גדול של גברים ונשים בגילאים אלה סובל מבעיות בריאותיות נפוצות, דוגמת סכרת, עודף כולסטרול, יתר לחץ דם, וכמובן- עודף משקל.

הסיבות לכך רבות בהחלט. כל הסיבוכים הבריאותיים שהוזכרו מעלה והצטברו במשך שנים משחקים פה תפקיד. גם הפעילות של האדם מביאה להשמנה, או יותר נכון: חוסר הפעילות שלו. גיל הזהב מאופיין בדרך כלל בתנועה מעטה. האדם כבר לא נמצא בשגרת העבודה האפיינה את השנים הקודמות, התזוזה כמכלול הופכת לקשה יותר- גורמים אשר מביאים, בסופו של דבר, לעלייה במשקל.

מעבר לכך, בגיל זה חילוף החומרים של האדם נוטה להיות איטי יותר. עובדה זו מביאה לצורך מועט יותר לבזבז אנרגיה, אשר מביא להשמנה. כמויות השומן בגוף עולות עם השנים ומחליפות את מסת השריר. כל אלה מביאים לכך שקיים פער רציני בין המשקל הרצוי למשקל בפועל ובשאיפה מיידית בדיאטה.

תפריט מאוזן ופעילות גופנית

דיאטה בגיל הזהב אינה פשוטה להשגה כלל. דיאטה מהירה בגיל מאוחר, למשל, עלולה להביא לירידה בצפיפותה של העצם, לאיבוד רב יותר של מסת השריר ולמחסור במרכיבים החיוניים לאדם. הדיאטה צריכה להיות מבוקרת ומתוזמנת היטב, מאחר והסיכונים שלה הם רבים בהחלט.

הדגש בדיאטה בגיל מאוחר הוא על שני דברים. ראשית, יש ליצור תפריט מאוזן, הכולל את כל המרכיבים החיוניים לאדם בשלב זה של חייו. יש לאכול מדי יום את כל קבוצות המזון: מוצרים עתירים בפחמימות, חלב, בשר, פירות, ירקות, לצרוך ויטמינים, תוספי מזון וכן הלאה. גם השתייה מהווה חלק חשוב בתהליך: הצורך בתרופות, המאפיין רבים מבני גיל הזהב, מאפשר להיפטר מהרעלים שבגוף וכן לשטוף את זרם הדם.

הגורם המרכזי השני הוא, כמובן, פעילות גופנית. אנשי גיל הזהב אשר מסוגרים בבתיהם נוטים לא פעם להפיג את השיעמום באמצעות אכילה. על מנת לשמור על דיאטה תקינה, יש צורך בפעילות ספורטיבית מקיפה יותר מאשר גיחות למקרר. נכון, משחקי כדור אינטנסיביים ברוב המקרים לא אפשריים, אבל תרגילי התעמלות קלים, צעידות בסיוע מד צעדים לספירת כמות הצעדים שעשיתם, שחייה ועוד יכולל לחולל פלאים בגוף, ולהפוך את הדיאטה ליותר מאשר חלום רטוב.

ביקור אצל מומחה לתזונה

החלטתם שאתם מעוניינים בדיאטה? יפה מאד. הצעד הראשון שלכם צריך להיות ביקור אצל מומחה תזונה, ורצוי כזה אשר אוכלוסיית הלקוחות שלו כוללת אנשים מקבוצת הגיל שלכם. בשנות הזהב, גוף האדם כבר צובר קילומטרז’ מרשים של בעיות ופערים גופניים, כך שדיאטה אשר מתאימה לאדם אחר לא תעשה את העבודה עבור חברו.

בהתייעצות עם המומחה, ובהתאם למצב הייחודי ולשלב בחיים בו אתם נמצאים, יותאם לכם תפריט דיאטה מקיף, וכן יינתנו לכם הנחיות מדויקות לגבי הפעילות הספורטיבית שיש לבצע. כך, תזכו ליהנות הרבה יותר מהשנים המאוחרות של חייכם- התקופה היפה ביותר בחיים.


פורסם בקטגוריה תפקוד, בריאות, עם התגים , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.