השמנת יתר בגיל הזהב

השמנת יתר בגיל הזהבהשמנת יתר בגיל הזהב היא לא רק בעיה אסתטית אלא גם, ובעיקר, בעיה בריאותית. אנשים נוטים להעלות במשקלם ככל שגילם עולה, וזאת מאחר שכמות הפעילות הפיזית יורדת. בדרך כלל, שיגרת היום יום בקרב המבוגרים כבר לא כוללת יציאה אל העבודה, הליכה מרובה ברחוב ממקום למקום או עיסוק בספורט וכושר גופני.

יחד עם זאת, על אף ההאטה בפעילות הגופנית, התזונה אינה משתנה בדרך כלל, ומכאן התוצאה של משקל עודף. אצל נשים, לדוגמא, הדבר שכיח יותר, מאחר וחילופי ההורמונים יוצרים האטה בחילוף החומרים.

בעיות רפואיות שנגרמות כתוצאה מהשמנת יתר

השמנת יתר בגיל הזהב עלולה לגרום לתופעות בריאותיות שונות: בעיות במפרקים, פקקת ורידים, קשיי נשימה, כאבי גב, בעיות עור, יתר לחץ דם, חסימת עורקים, סוכרת, אבנים במרה ועוד. יתר על כן, מחקרים שנעשו לאחרונה מצביעים על קשר ישיר בין משקל יתר לבין מחלות אלצהיימר ודמנציה. על אף העובדה כי אין חשש למוות בדרך כלל, איכות החיים של אלו הסובלים מהשמנת יתר בגיל הזהב ירודה משמעותית מאלו אשר שומרים על משקל גוף תקין.

לעיון וקריאה בגורמים נוספים להשמנת יתר ניתן לקרוא כאן

התמודדות עם השמנת יתר בגיל הזהב

אחד הדברים החשובים שיש לעשות הוא לדעת ולהבין כי השמנת יתר בגיל מבוגר הינו דבר שיש לנסות ולהימנע ממנו. כמובן, שחינוך למשקל תקין, יהיה יעיל ביותר כבר בגיל צעיר, כפי שהתחילו לעשות לאחרונה. לצערנו, מרבית המבוגרים כיום לא התחנכו על טהרת האוכל הבריא והבריאות הספורטיבית.

על כן, לעיתים, יהיה זה תפקידים של אנשי מקצוע, כמו רופאים או מטפלים אישיים להעיר על בעיות המשקל, על מנת לעורר הבנה וידע כי יש חשיבות להפחית במשקל הגוף. בנוסף לכך, חשוב כי בני המשפחה יתחילו להיות מעורבים גם בפן התזונתי ולא רק במתן עזרה ליקיריהם במטלות היום יום.

תזונה ופעילות גופנית

על מנת לאזן את משקל הגוף בגיל הזהב יש להקפיד על שני דברים חשובים, הראשון שבהם הוא תזונה והשני הוא פעילות ספורטיבית, אשר בשילוב של השניים עשויה לעזור להפחית את המשקל. על אף כי בגיל מבוגר קשה יותר לעשות פעילות גופנית שורפת שומן, עדיין הקפדה על שני האלמנטים הללו יכולה רק להועיל.

תזונה בריאה ומבוקרת, הכוללת אכילה של ירקות ופירות, מעבר אל דגנים מלאים והוצאת חטיפים או דברי מתיקה מהתפריט תהייה יעילה במיוחד. מומלץ לגשת אל תזונאי על מנת להכין תפריט הכולל את כל הויטמינים והמינרלים להם הגוף דורש, על מנת לא לגרוע ממנו. פעילות ספורטיבית אינה חייבת להיות פעילות קשה או מתישה. הקפדה על הליכה יומית, אפילו קלה, היא זרז מצוין לעוררות חילוף החומרים בגוף.

הירידה במשקל בגיל מבוגר תהייה איטית יותר, על כן התוצאות לא יראו לאחר חודש ימים, אך הקפדה על שיגרת חיים בריאה בשילוב של תזונה ופעילות, תועיל. אפילו ירידה של מספר קילוגרמים מועטים יכולה לסייע בהפחתה של לחץ הדם, את רמת השומנים בדם, ואפילו יכולה למנוע סוכרת. חשוב מאוד, כי גם לאחר הירידה במשקל תישמר ההפקדה על תזונה נכונה ופעילות ככול שניתן.

מחקר חדש גילה לאחרונה כי ניתן לערוך ניתוחים להצרת קיבה גם בקרב אלו אשר עברו את גיל 65. במידה ומדובר בהשמנת יתר חמורה במיוחד, אשר עלולה לגרום למוות, מומלץ להתייעץ עם רופא על מנת לבדוק האם ישנה אפשרות לעבור ניתוח שכזה.

גם בגיל מבוגר ניתן להתגבר על השמנת יתר על ידי אכילה נכונה ופעילות. צריך לזכור, כי בריאות גיל הזהב חשובה, ועל כן, יש לעשות ככל הניתן על מנת לשמור על משקל גוף תקין.

ראו גם:
יתרונות התזונה הים תיכונית לבני גיל הזהב


פורסם בקטגוריה מחלות, בריאות, עם התגים . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.