טיפים לאריכות חיים

טיפים לאריכות ימים“לא תידון רוחי באדם לעולם בשגם הוא בשר והיו ימיו מאה ועשרים שנה” (בראשית ו’ פסוק ג). עוד מימי התנ”ך, הוחלט על ידי הכוח העליון, שחיי האדם לא יהיו מעבר ל120 ימים. בעוד שבתקופת התנ”ך אדם בן 40 נחשב כבר כזקן ובא בימיו, כיום, עקב התפתחות המדע, התרופות ואיכות החיים, תוחלת החיים המקסימאלית עלתה באופן מדהים.

אחת מהתגליות הגדולות של המאה ה-20 היא פיתוח האנטיביוטיקה אשר עזרה גם לריפוי מחלות רבות וגם לעלייה בתוחלת החיים, שעד אז הייתה ממוצעת לגיל 65. בנוסף, חקר בנושא סרטן בשנים האחרונות ולימוד אוכלוסיית העולם דרכי מניעה, הביאה לעלייה נוספת בתוחלת החיים, שכיום עומדת על כ80 שנה.

למרות כל הסטטיסטיקות, ישנם אנשים שמגיעים לחיות עד 120, היסטורניים הוכיחו כי הפילוסוף היפרכוס (אסטרונום) הגיע לגיל המופלג של 109 שנה. בשנת 1997, פורסם הסיפור המדהים של  הצרפתייה ז’אן לואיז קלמנט אשר חייה עד גיל 122 שנה.

כיצד ניתן להאריך את החיים?

אריכות החיים מורכבת ממספר לא מבוטל של אלמנטים משולבים התלויים זה בזה ויחדיו יוצרים את “חיי המדף” של האדם.

בשנים האחרונות חלה עלייה במודעות העצמית, כוחו של התת מודע, טיפולים ברפואה משלימה וכדומה, אשר הוכיחו לעולם המערבי בכלל ולרפואה הקונבנציונלית בפרט, שבעזרת חשיבה חיובית, כוח רצון, מוטיבציה ואהבה גדולה לעצמך ולסביבה, ניתן להתגבר כמעט על כל מכשול, בעיה, הפרעה או מחלה ובכך לא רק להאריך את החיים אלא להאריך אותם בצורה בה האדם יחיה בשלום, אהבה, בריאות והרמוניה עם עצמו ועם סביבתו.

חשיבה חיובית היא הצעד הראשון בדרך על האושר ולאריכות החיים. רופאים קונבנציונליים ומטפלים אלטרנטיביים, פיתחו שורה של טיפים אשר מיועדים להאריך את חיי האדם.

הגריאטר ד’ר ג’רמי ג’ייקובס מבית חולים הדסה, ערך במשך מספר שנים מחקר  בראשות הפרופ’ יוחנן שטסמן מבית החולים הדסה הר הצופים. ממצאי המחקר אוששו את הטענה, שאנשים שקוראים כל יום, חיים יותר טוב ומתים פחות.

  • אימון מוחי (באמצעות קריאה, פתרון תשבצים וכדומה), זרימת הדם משתפרת ויכולה לעזור במניעת אלצהיימר.
  • פעילות גופנית עוזרת גם מבחינה פיזית לשפר את זרימת הדם, הפחתת שומנים, חיטוב הגוף וכדומה. וגם מבחינה נפשית להגברת המצב רוח החיובי ושמחת החיים וכן עוזרת בהארכת החיים, שכן היא מונעת התפתחות מחלות (כגון: מחלות לב, לחץ דם נמוך, יתר לחץ דם וכדומה).
  • צריכת תזונה עשירה בסיבים. אכילת אבות המזון בכלל וירקות ופירות בפרט.
  • עגבנייה אחת ביום תעזור להוריד את שכיחות הופעת סרטן בלוטת הערמונית. העגבנייה מכילה חומר הנקרא ליקופן אשר חלק מהשפעותיו על גוף האדם היא השפעה אנטי אוקסידנטית, אשר חשובה במניעת התפתחות סרטן.
  • הפסקת עישון
  • בדיקת לחץ דם באופן קבוע, שכן מחלת יתר לחץ דם הידועה גם בשם הרוצח השקט עלולה להתפתח בשקט במשך שנים ולגרום לנזקים גופניים קשים, בעזרת מדידת לחץ דם באופן קבוע ניתן למנוע את התפתחות המחלה בעזרת טיפול מונע.
  • הפחתה בשימוש במלח (נתרן), כיוון שלמלח ישנה השפעה שלילית על הגוף, הוא גורם לעלייה בלחץ הדם.
  • לקיחת תוספי מזון בהמלצת הרופא בלבד, כיוון שלקיחת יתר ויטמינים או מינרלים לפעמים יכול להזיק.
  • צריכה יומית של סידן (קלציום) בעיקר אחרי גיל המעבר, כיוון שבגילאים אלו ישנה נטייה לסבול ממחלת אוסטיאופורוזיס, מחלה אשר גורמת לדלדול מסת העצם.
  • הורדת לחצים יומיים באמצעות יוגה, מדיטציה, דמיון מודרך וכדומה.

פורסם בקטגוריה בריאות, בריאות הנפש. אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.