Home » כאבי גב בגיל הזהב

כאבי גב בגיל הזהב

כאבי גב בגיל הזהבקצב החיים המודרניים בשילוב הגנטיקה אינם מותירים כמעט אף אדם ללא כאב גב בנקודה מסויימת אחת או יותר במשך חייו. עם העלייה בגיל, שכיחותו של כאב הגב עולה בהתמדה ובהתאמה, לכן ניתן לומר שכאב הגב הינו מנת חלקם של אנשים רבים המגיעים לגיל השלישי, גיל הזהב.

גורמים לכאבי גב

כאבי הגב הללו מופיעים לרוב כתוצאה משרירים מכווצים, הרמה וסחיבה של משאות כבדים, תנועה חדה, התכופפויות בלתי נכונות, עקמת בגב, מתח נפשי, חבלה מקומית, דלקות וזיהומים מקומיים, גידולים באזור הגב ובעיקר שחיקה של הדיסקוסים ותזוזת חוליות.

כאב הגב יכול להתמקד רק בחלק מן הגב, לרוב בגב התחתון, אך יכול להקרין לכל אורכו של הגב ואף לגרום להליכה שפופה ויציבה לקויה ככל שעולים בגיל. למשל, כאבי גב הנובעים מפריצת דיסק ושחיקה סחוסית, יופיעו כמעט תמיד בחלקו התחתון של הגב ויקרינו כאב עז לכל איזור הגב, גם לאזור הגפיים התחתונות.

אבחון כאבי גב

על מנת לאבחן את סוג הכאב ומקורו רצוי להיוועץ עם אורטופד או כירופרקט, אשר יתאימו את הטיפול לפי חומרת המצב, גילו של המטופל ומצבו הרפואי הכללי. אבחון מקור הבעיה נעשה על ידי בדיקות הדמייה כגון צילומי רנטגן, בדיקת CT, MRI ועוד.

טיפול בכאבי גב

הטיפול בכאבי גב לרוב נעשה כטיפול מגע בסביבה הנותנת לגב את המנוחה המרבית, בשילוב עם תרופות לשיכוך כאבים ובמקרים קיצוניים אף ניתוח שמטרתו לנתק את הדיסק החולייתי, פעולה אשר משחררת את העצבים באיזור מן הלחץ והכאב.

בגיל הזהב הנטייה היא יותר לטיפול מגע ולהתעמלות המיועדת לשמור על הגב ולחזק את השרירים מסביבו כגון טיפולי פיזיותרפיה, פלדנקרייז ופילאטיס. במקרים בהם כאב הגב הינו חלק ממחלת האוסטיאופורוזיס, בה קיימת בריחת סידן מן העצם, הטיפול הניתן הינו עדין הרבה יותר ולא תמיד ניתן לטפל במקרים אלו, בעיקר אם הם בשלב קשה של המחלה.

טיפולים נוספים המומלצים לכאבי גב בגיל הזהב הינם טיפולים הנעשים במסגרת רפואה משלימה: עיסויים למיניהם כגון שיאצו וטווינא, רפלקסולוגיה בכף הרגל אשר מאפשר טיפול בנקודות כואבות בגב דרך לחיצות בכף הרגל בנקודות המייצגות את אותו איזור כואב בגב. כמו כן, טיפול מומלץ הינו הידרותרפיה שהיא טיפול משחרר בתוך מים נעימים, בהם הגוף חסר משקל וכל הלחצים על עמוד השדרה נעלמים.

כמו כן, חשוב לטפל בכאבי גב באמצעות הקניית הרגלים לתנועה נכונה דרך שיטות שונות כמו שיטת אלכסנדר ופלדנקרייז, יוגה טיפולית ושחייה. על מנת לא להחמיר כאב גב קיים, רצוי להתנהל ביומיום באופן אשר יקל על העומס בגב, הן בהרמת משאות, הן בהתכופפות והתרוממות והן ביציבה והליכה נכונה בתוך נעליים נוחות ותומכות כראוי וכן שימוש בחגורת גב לעזר.

הרגלי התנועה הללו עשויים לסייע במניעת כאבי גב בגיל המעבר, באם הקנייתם מתבצעת בגיל צעיר וישנה התמדה בנושא, אך אם בכל זאת הכאב מחמיר ומטריד, רצוי וכדאי לגשת לייעוץ רפואי בנושא.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715429

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר