Home » לסייע לקשיש להסתגל לבית האבות

לסייע לקשיש להסתגל לבית האבות

איך לסייע לקשיש להסתגל לבית האבות?העברת הורה אהוב לבית אבות היא החלטה אותה מתקשים רוב האנשים לקבל. הצורך במעבר מהחיים בבית מתעורר כתוצאה ממעבר ממצב תפקודי עצמאי למצב הדורש טיפול ביתי סיעודי, כתוצאה מהידרדרות במצב הנפשי והגופני.

אך בני המשפחה עדיין חשים אשמה בעקבות ביצוע צעד זה. מאמר זה מספק את הטיפים לסייע לקשיש להסתגל בהצלחה למעבר לבית אבות.

מציאת בית אבות שעונה על צרכי הטיפול

יש למצוא את בית האבות המתאים ביותר לצורכי הקשיש, ונושא זה דורש חשיבה קפדנית. המטפלים צריכים להיות מעורבים באופן פעיל בסיוע להוריך להסתגל לביתם החדש. אם מדיניות בית האבות היא מניעת ביקורי קרובי משפחה במשך שבוע או שבועיים לאחר המעבר, יש להתייחס לצעד זה כאל נורה אדומה.

במקרים נדירים ביותר בלבד, הביקורים עשויים לגרום לאלימות ותוקפנות מצד הקשיש, ובמצב זה יש להפסיק את הביקורים באופן זמני. אם צעד זה מתבקש, הוא צריך להיות הנחיה של הרופא האחראי על הטיפול רפואי בהוריך.

לעודד את הקשיש להיות שותף להחלטות הטיפול

בני המשפחה יכולים לתרום תרומה משמעותית בתחום זה באמצעות מתן הזמן להורים להביע את צורכיהם ואז להעביר את המסר המתאים לצוות בית האבות. אין לבצע את המעבר מוקדם מדי, אלא אם כן הם רוצים.

אחד התפקידים החשובים ביותר של בני המשפחה הוא להניח להוריהם להשמיע את קולם. קשישים בבתי אבות מקבלים משטרי טיפול שונים, ולא תמיד תכנית הטיפול לוקחת בחשבון את רצונם.

השתתפות בפעילויות

מחקרים מראים שאנשים מבוגרים משפרים את מצבם כשמניחים להם לסייע לאחרים. הם מבקשים לחוש נחוצים ולבצע תפקידים יקרי ערך אותם ביצעו טרם המעבר לבית האבות.

הם מעוניינים להתרועע עם אחרים, להשתמש בכישרונותיהם לספר בדיחות, לנגן בפסנתר, לשיר, לסייע בכנת ארוחות, ולהרגיש שחייהם בעלי משמעות.

ביקורים תכופים – מסייעים במעבר מהבית לבית אבות. הקשיש יבין שהוא עדיין אהוב, והצוות יראה שבני המשפחה עדיין מעורבים בטיפול ומעריכים את עבודתם. ניתן לעקוב אחר התקדמות ההורים ולהיות מעורב באופן פעיל בהחלטות הטיפול.

מגעים חברתיים מחוץ לבית האבות – מומלץ להקפיד שהביקורים מחוץ לבית האבות יתרחשו בכל מקום אפשרי. כל תחומי העניין, כגון באולינג, ביקור בגנים ציבוריים ובפארקים, יציאה לקניות, ביקורים אצל קרובי משפחה וחברים, עדיין יכולים להמשיך. מומלץ לחדש את הביקורים לאחר שהקשיש התמקם בבית האבות.

השתתפות פעילה בטיפול – סיוע להורים מבוגרים להקפיד על פעולות היגיינה פשוטות כגון שטיפת ידיים, סיוע להגיע שירותים, ויציאה לטיול אם הם מסוגלים, צריך להמשיך כל עוד זה אפשרי. אם בני המשפחה מעורבים בתכנון הטיפול הסיעודי בהורים, ניתן לסייע עם תכניות התנהגותיות כגון אימון השימוש בשירותים.

לפעול בתור משפטן – במצב זה, ניתן להבטיח שההורים המבוגרים יקבלו את הטיפול הטוב ביותר בהתאם לזכויות המגיעות להם, ויחיו חיים מתגמלים ומאושרים ככל הניתן. זה יסייע אף בהגנה מפני התעללות, שלמרבה הצער עדיין מתרחשת בבתי אבות סיעודיים.

לא מרוצה מהטיפול? אם ההורים המבוגרים סובלים בבית האבות או נתקלים בבעיות יחס וטיפול, צור קשר עם נציב תלונות הציבור והעבר את הוריך במהירות למקום חדש.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715429

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר