Home » טיולים בגיל בזהב

טיולים בגיל בזהב

טיולים בגיל הזהבבאופן מפתיע, טיולים בגיל הזהב הפכו נפוצים יותר ויותר בשנים האחרונות, עד כי, על פי הערכות בשוק התיירות, מעל 15% מאוכלוסיית הקשישים, ישהו בקיץ הזה בחו"ל, ועוד אחוז נכבד לא פחות יעדיף לבלות ולטייל בארץ. מדוע דווקא גיל הזהב הוא הזדמנות מצוינת לטיולים? איך בוחרים יעד לטיולים עבור בני גיל הזהב ומה יש לקחת בחשבון, לפני שיוצאים לחו"ל? על כך במאמר זה.

סיבות לטיולים בגיל הזהב

אחד הדברים הטובים ביותר עבור קשישים, הוא ההזדמנות הנפלאה העומדת לרשותם, לצאת לטיול נטול דאגות. זוהי הסיבה העיקרית לכך, שגיל הזהב הוא הזמן המועדף ליציאה לנופש או טיול, לתקופת זמן שאינה מוגבלת. להלן סיבות נוספות ליציאה לטיול בגיל הזהב:

  • קשישים שיצאו לפנסיה, יכולים לצאת לטיול, מבלי לתת דין וחשבון למעסיק כלשהו, ומבלי להידרש לשוב תוך זמן קצוב
  • ברוב המצבים, יש ברשות הקשישים די כסף אותו הם יכולים לנצל לצורך טיול חלומות
  • אין הקשישים צריכים לדאוג לילדיהם הקטנים, כיוון ואלו כבר גדלו ויכולים ודאי להסתדר באופן עצמאי
  • אם לא עכשיו- אימתי?

הייחודיות שבטיולים לגיל הזהב

מלבד התחושה המרגיעה כי זוהי ההזדמנות הטובה והנכונה ביותר לצאת לטיול ונופש, לטיולי גיל הזהב יש מאפיינים ייחודיים, אשר נלקחים בחשבון על ידי סוכני הנסיעות ועל ידי חברות הנופש, לדוגמא: מרבית הקשישים אינם מסוגלים לערוך טיולים רגליים ממושכים, ובכלל, קצב החיים שלהם שונה לגמרי משל שאר האוכלוסייה, על כן, טיולים לקשישים הם טיולים אינטימיים יותר, והם נערכים בקבוצות קטנות, תוך התחשבות בצורך של המטיילים במנוחה, הליכה בנחת ונוחות בנסיעה.

כמו כן, קשישים רבים זקוקים לתזונה בריאה ומאוזנת ולתרופות אותן יש לקחת בזמן קבוע. טיולים לקשישים לוקחים זאת בחשבון, ומציעים ארוחה מאוזנת ובריאה, השגחה רפואית צמודה או זמינה, תזכורת ללקיחת תרופות ועוד. נוסף על כך, ישנם קשישים אשר זקוקים לליווי של מטפל או בן משפחה, חברות הטיולים לוקחות זאת בחשבון ותומכות בכך.

מאפיין נוסף של טיולי גיל הזהב, קשור לעובדה כי לפעמים בגיל זה ישנם קשישים רבים המגיעים בגפם וללא בן זוג. במצב דומה, כל אדם אחר היוצא לנופש, היה צריך לשלם סכום גבוה יותר על שהייה בחדר יחיד, אך כאשר מדובר בקשישים, לרוב ישנה התחשבות והתאמת המחיר למאפייני הקשישים.

בחירת יעד לטיול

ישנם לא מעט קשישים, אשר יודעים בדיוק לאן ברצונם לטוס והיכן ברצונם לבקר ולטייל, אך אם אין תוכנית ברורה וקונקרטית לאופן בו כדאי יהיה לנצל את הזמן הפנוי, להלן מספר גורמים אליהם יש לשים לב בעת בחירת יעד לטיול: מה אוהבים לעשות? האם הקשיש חובב אומנות וכדאי לו לסייר במוזיאונים ותערוכות? האם קריאה היא התחום המועדף? מה לגבי נופים? אתרים היסטוריים? האם היציאה לטיול היא כאדם בודד? בזוג או עם קבוצת חברים? האם יש צורך בביקורת וטיפול רפואי? ועוד.

טיול בגיל הזהב – לבד או בקבוצה?

היתרון הגדול של יציאה לטיול כאדם עצמאי, היא החופש לבחור ולהחליט לאן ללכת, איפה לאכול, כמה זמן להישאר בכל מקום ומהו קצב הטיול? לעומת זאת, יש שיתקשו להתמודד לבד מול נוף לא מוכר, תרבות אחרת, שפה שאולי אינה מובנת לגמרי ותחושת בדידות שעלולה להופיע.

לנסיעה כקבוצה, יש מסלול מתוכנן מראש, וספונטניות כמעט ולא באה בחשבון, ובכל זאת, יציאה כקבוצה מבטיחה הווי חברתי מוכר, שקט נפשי במקרים של חולי הבא במפתיע, ותחושת ביטחון הקיימת רק כשנמצאים אם אנשים מוכרים ותומכים.

לפני שיוצאים לטיול – מידע חשוב

היציאה לטיול, מרגשת ככל שתהיה, עלולה לגרום לקשישים לשכוח את מצבם הבריאותי והתזונתי, על כן, לפני שיוצאים, חשוב לבקש מכתב מהרופא הכתוב באנגלית ומתאר את מצבו הרפואי של הקשיש למקרה הצורך, כמו כן, יש לקחת מלאי תרופות נחוץ, ולא לשכוח את עזרי ההליכה הדרושים ( הליכון, כסא גלגלים וכדומה).

לקריאה בנושא דומה:

העצמה נשית

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715429

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר