Home » טיפול רפואי ביתי לקשישים

טיפול רפואי ביתי לקשישים

טיפול רפואי ביתי לקשישיםטיפול רפואי בבית החולה הוא שירות ייחודי המוצע על ידי היחידה להמשך טיפול של קופות החולים. טיפול זה ניתן על ידי רופא, מרפא בעיסוק, עובד סוציאלי, קלינאי תקשורת או פיזיותרפיסט.

השירות מוצע כדי לספק טיפול ממוקד ומקצועי לקשיש, שאיננו מסוגל לצאת מפתח ביתו.

טיפול רפואי ביתי לקשישים משרת מספר מטרות

ראשית, לשפר את התפקוד ולשמר אותו. שנית, במסגרת הטיפול מותאמים לקשיש אביזרי עזר שונים המסייעים לו בביצוע פעולות מסוימות בחיי היומיום. בני משפחתו של הקשיש או המטפלים הישירים שלו עוברים הדרכה כיצד להשתמש באביזרים אלה ויכולים הם עצמם לעמוד לרשותו בעת הצורך.

בנוסף, הטיפול מוצע כמענה לקשישים שנפגעו מאירוע לבבי או מוחי וזקוקים לטיפול בנושא הזיכרון, החשיבה וגם כושר ההתמצאות. הדבר נעשה באמצעות ריפוי בעיסוק, המסייע גם לשפר את המוטוריקה (העדינה והגסה), את מיומנויות האחיזה ועוד.

אילו טיפולים רפואיים ובדיקות יכולות להתבצע בבית הקשיש

במסגרת השירות מוצעים לקשיש סוגי טיפולים רפואיים שונים, המותאמים תוך התייחסות למצבו הבריאותי ולבעיות שאיתן הוא מתמודד. למשל: פיזיותרפיה, המסייעת לו ללמוד מחדש לבצע פעולות בסיסיות וחשובות, כמו שכיבה, הליכה, מעבר מישיבה לעמידה ועוד.

גם ריפוי בדיבור הוא טיפול המוצע לו בבית והוא עוזר לו לרכוש מחדש את מיומנויות הדיבור וגם מיומנויות השפה שייתכן ואיבד אותן כתוצאה מאירוע מוחי. טיפול נוסף הוא זה המוצע לו על ידי העובד הסוציאלי, המסייע לו וגם לבני משפחתו להתמודד עם הקשיים והאתגרים החדשים שנולדו לאור מצבו הבריאותי החדש.

צוות רפואי בבית הקשיש

את הטיפולים השונים מבצעים הרופאים או האחיות, המגיעים לביתו של הקשיש, או אנשי רפואה וטיפול אחרים, המתמחים בסוגי טיפולים שונים. הצוות הרפואי מורכב מאנשי מקצוע שעברו הכשרה מיוחדת כדי להציע את שירותיהם בבית הקשיש במקום בבית החולים ולעתים הם מלווים באנשי צוות נוספים למתן סיוע נרחב יותר.

הטיפול הרפואי בבית החולה מוצע כשירות לקשישים המוגדרים כחולים סיעודיים, בין אם אינם יכולים לבצע מספר מועט של פעולות שונות, כמו הליכה למשל, ולכן אינם ניידים ויכולים להגיע לבית החולים או לקופת החולים, ובין אם אלה קשישים סיעודיים בעלי מורכבות תפקודית מסוימת.

כדי לממש את זכותם של הקשישים הסיעודיים לקבל את הטיפול הרפואי בבית, על בני משפחתם או גורם כלשהו מטעמם לפנות לקופת החולים ולהצטייד, בפנייה זו, גם באישור רפואי המהווה התומך בבקשה. על אישור זה להיות חתום על ידי גורם רפואי מוסמך ולפרט על מצבו הבריאותי/האחר של הקשיש המצדיק קבלת טיפול רפואי בביתו.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715429

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר