Home » מיניות ואינטימיות בגיל הזהב

מיניות ואינטימיות בגיל הזהב

מיניות ואינטימיות בגיל הזהבהחברה מעריכה שכאשר הגעת לגיל מסוים, אוטומטית תפסיק לקיים יחסי מין. אף אחד מאיתנו לא רוצה לעלות במחשבתו את סבו או סבתו מקיימים יחסי מין. אנשים בגיל הזהב אמורים לשבת בבית ולהכין שניצלים לנכדים או לסרוג סוודרים וצעיפים או כך לפחות חושבים וטוענים הדור הצעיר.

המבוכה הנגרמת מעצם המחשבה על כך, גורמת אוטומטית לאנשים רבים לשים טאבו על שיחות בנושא מיניות בגיל הזהב. אך למרות זאת, יכול להיות שהעולם שייך לצעירים, אך עולם  המיניות שייך לכולם, וכן ניתן להנות מחיי מין ואינטימיות מלאה בגיל הזהב ועדיין לסרוג סוודר לנכד האהוב.

נכון, שקיום יחסי מין מאתגר יותר בגיל הזהב, בשל השינויים הפיזיולוגים הרבים אשר מתרחשים בו וגורמים לבעיות בדחפים המיניים ובעיות ביצועיות, אך ממחקרים רבים שנערכו בנושא זה נמצא, שיחסי מין בגיל הזהב יכולים לגרום להארכת חיים, שיפור מצב הרוח ואף להוסיף אושר וחיוניות לחיי היומיום.

מהם הבעיות המיניות הקיימות בגיל הזהב?

עקב השינויים הפיזיולוגים והנפשיים המרובים המתרחשים בגיל הזהב, קיימות יותר בעיות המפריעות למימוש יחסי המין.

הבעיות המיניות השונות אשר עלולות להפריע ליחסי המין כוללות:

  • ירידה בדחף המיני (ליבידו)
  • סרטן בערמונית (פרוסטאטה)
  • אין אונות (אימפוטנציה)

בעקבות מחלות כרוניות כגון:


השפעות פסיכולוגיות של אירועי החיים כגון:

  • גירושין בגיל הזהב
  • מוות של בן הזוג
  • קושי במציאת בן זוג חדש
  • דימוי גוף וביטחון עצמי נמוכים
  • רגשות בושה או אשמה
  • אי משיכה מינית לבן או לבת הזוג עקב שינויים חיצונים המתרחשים בגיל הזהב כגון: שיער לבן, קמטים, השמנת יתר וכדומה.

כיצד ניתן לטפל בבעיות מיניות בגיל הזהב?

הטיפול תלוי באם הבעיה היא פיזיולוגית או נפשית. כאשר הבעיה נובעת ממחלה או מצב בריאותי המקשה על קיום יחסי מין, הטיפול הראשוני יהיה בגורם הראשי למחלה ורק אחר כך בתסמינים הנלווים לה כמו חוסר יכולת לקיים יחסי מין.

כאשר הבעיה נובעת בשל תופעת לוואי של טיפול תרופתי מסוים, ניתן לבקש מהרופא המטפל להחליף את התרופה ובכך לפתור את הבעיה.

אם הבעיה נובעת בשל ירידה טבעית בכמות ההורמונים (טסטוסטרון, פרוגסטרון, אסטרוגן), ירידה אשר גורמת באופן טבעי לחוסר חשק מיני ולבידו נמוך, ניתן לקבל טיפול הורמונאלי על ידי זריקות או כדורים או משחות של אסטרוגן (פרמיל, אסטרופם), פרוגסטרון (ביפסטון, ארגסט) וטסטוסטרון סינתטי.

בשנת 1998 קיבלה חברת פייזר את אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לספק לעולם את  תרופת הפלא הגברית סילדנאפיל (ויאגרה), הוכיחה את הצלחתה המרובה בטיפול בגברים הסובלים מבעיות של אין-אונות (אימפוטנציה) ומקושי להגיע לזקפה.

התרופה נחשבת כבטוחה יחסית אך מחייבת מרשם מרופא ובדיקות רפואיות לפני לקיחתה, שכן היא אינה מתאימה לכל גבר ועלולה לגרום לתופעות לוואי מסוכנות.

כאמור, בעיות במיניות עלולות להיגרם גם ממצבים נפשיים שונים המתרחשים בגיל הזהב (פרידה, גירושין או מוות של בן\בת הזוג, מעבר לבית אבות, דיכאון, חרדה, איבוד פרנסה וכדומה). בבעיות מסוג זה ניתן לטפל באמצעות פסיכותרפיה, טיפול פסיכולוגי בגיל הזהב, טיפול זוגי, טיפול אצל סקסולוגים או יועצי מיניות המומחים בתחום מיניות בכלל ובמיניות בגיל הזהב בפרט.

בנוסף, גם לרפואה האלטרנטיבית ישנם פתרונות לבעיות המיניות כגון: דיקור סיני, עיסויים, לקיחת צמחי מרפא, לדוגמא: עלווה, ולווג', Passiflora incarnta, Sativa. צמחים אלו ורבים אחרים ידועים כבר מאות שנים כצמחים המסייעים בהגברת הפוריות ומעוררי חשק מיני.

כמו כן, גם בגיל הזהב יש לקפיד על קיום יחסי מין בטוחים ומוגנים בכדי להימנע ממחלות מין בגיל הזהב.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715429

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר