Home » צלקות בגיל הזהב

צלקות בגיל הזהב

 צלקות אצל בני גיל הזהבצלקת נגרמת לאחר פגיעה או טראומה כלשהי לעור או לרקמה אחרת. פגיעה זו עלולה להיות כתוצאה מניתוח, חבלה, תאונה, כוויה או כל גורם אחר אשר פגע בשלמות העור, האיבר או הרקמה. ריפוי הגוף וניסיונו לתקן את החסר אשר התרחש, ייעשה בצורת צלקת.

הטיפול בצלקת ייקבע על פי סוג הצלקת וסוג העור המאפיין את המטופל. ישנן צלקות הנגרמות מניסיון לריפוי אקנה או פצעים על הפנים. ישנן צלקות היפרטרופיות או קלואידיות, אשר תופסות שטח רחב יותר מאשר שטח הצלקת המקורית. צלקות אלו מאופיינות בשכבה קשה אשר מורמת מעל העור. צלקות אלו מהוות פגיעה משמעותית לשלמות העור, ובדרך כלל יטופלו בצורה כירורגית.

אצל בני גיל הזהב, תופעת ההצטלקות מחריפה, עקב חילוף חומרים איטי. האטה בריפוי והחלמת פצעים, גורמת לכך שהגלדים נשארים בדרך כלל לפרק זמן ארוך, ולפעמים אף לצמיתות. הסברה כי בני גיל הזהב ייחסו פחות משמעות להיווצרות צלקות אלו, מתגלית פעמים רבות כמופרחת. לא רק העובדה של היווצרות צלקות עלולה להפריע להם, אלא הם יהיו מעוניינים פעמים רבות בטיפולי הסרת צלקות אשר קרו בעבר.

שיטות להסרת צלקות

בדרך כלל, שיטות הטיפול השונות ינסו לטשטש את מראה הצלקת, גם אם לא יצליחו לרפא או להעלים אותה באופן מושלם. שיטה להסרת צלקות מהפנים אשר יכולה להיעשות בכל גיל, היא הפילינג. פילינג הינו קילוף שכבות העור, אשר מטרתו לעודד התפתחות וגדילת רקמה צעירה ובריאה יותר. הפילינג יכול לעזור גם בהחלקת עור הפנים ובהענקת מראה צעיר ויפה יותר.

ישנם טיפולם אסתטיים נוספים אשר יכולים להיות משולבים עם החלקת העור והעלמת הקמטים, אולם יש להיזהר מפרוצדורות פולשניות מדי, אשר עלולות בסופו של דבר להזיק יותר מאשר להביא תועלת.

כמו כן, ישנם קרמים ומשחות שונות אשר יכולות לעזור, במיוחד כאשר הצלקת היא טרייה או כאשר יש חשד להתפתחות צלקת. משחות אלה, כדוגמת קלוקוט (Kelo-Cote) בשילוב של חבישת רצועות סיליקון יכולות להפחית את דרגת החומרה של צלקות הנגרמות מניתוחים בגיל הזהב. גם ניתוחים פלסטיים יכולים לעזור בצלקות קלואידיות או היפרטרופיות במטרה להקטין את שטח הצלקת או להסתיר בצורה טובה יותר את גודלה.

בעיות עור בגיל הזהב

הנטייה לצלקות הינה חמורה יותר בגיל הזהב ובגיל המבוגר, כאמור, וזאת מפני שמערכת החיסון מתפקדת ברמה נמוכה ומתקשה להתגבר על בעיות אשר בגיל הצעיר היו נפתרים בצורה מהירה, כמו דלקות או זיהומים.

מעבר לכך, מאגר הקולגן הולך ומתדלדל ומשאיר את העור, פעמים רבות, ללא צבע, חיות או חיוניות. טיפולים נגד צלקות ולשיפור עור הפנים ובכלל, עשויים לשפר את מצב רוחו של כל אדם, וכל שכן את מראהו של בן גיל הזהב. המחשבה כי אנשים אלה אינם רוצים להיראות במיטבם מבחינה אסתטית היא חסרת כל שחר.

צלקות עלולות להיגרם מלחץ או שפשוף מתמשך באזור מסוים. למשל שיער האסוף באמצעות אביזר כלשהו המוצמד לקרקפת בצורה לוחצת, עלול להשאיר את רישומו בצורת צלקת, וכן כל גירוד או משיכה בעור, אשר לא מאופיין בגמישות אלא ביובש, עלול גם כן להסתיים בצלקת.

על נשים וגברים בגילאי הזהב להיזהר מלחצים או מחשיפה לגירויים משמעותיים מדי על עורם. מאפייני העור בגיל המבוגר כפי שתוארו, לא ימחלו על פגיעה נוספת אשר עלולה להחריף את המצב. הצלקות המופיעות בגיל זה נוטות להיות חמורות יותר מאשר בגיל הצעיר. פעמים רבות, צלקות אלו מפריעות לאדם המבוגר, גם אם הן אינן בולטות לעין, ומהוות מעמסה נוספת על הרגשתו והירידה בערכו העצמי ובביטחונו העצמי.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715429

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר