Home » תוכנת ניהול מרפאה במוסד גריאטרי

תוכנת ניהול מרפאה במוסד גריאטרי

תוכנת ניהול מרפאה במוסד גריאטריבדומה לפיתוחים טכנולוגיים אחרים, המהפכה הזו התחילה אי שם בשנות ה-90. אז, החלו מערכות המיחשוב המתקדמות לקחת חלק בהליכי הארגון והניהול השוטפים של לא מעט מוסדות. לא עבר זמן רב עד שהמוסדות הגריאטריים, אשר נחשבים למורכבים מאד, החלו לעשות בהם שימוש גם כן. למעשה, הרי שקשה למצוא כיום בית אבות או דיור מוגן שאינו נסמך על המערכות האלה. אנחנו נתייחס בעיקר להיבט הרפואי של המוסד הגריאטרי, וננסה להבין ממה נובעת המגמה.

על המורכבות של ניהול בית אבות

בית אבות, מיותר לציין, כולל בתוכו מספר רב של היבטים, אשר כל אחד מהם מצריך ניהול מוקפד. ראשית, כמובן, נתונים על המוסד עצמו. כאן, ייכנסו למשוואה בעיקר סוגיות דוגמת תקציב, הכנסות, הוצאות, תפוסה במחלקות השונות, מספר דיירים וכן הלאה. פעם הסתמכו על ניירת רבה, כיום עברו למערכות המיחשוב.

כמו כן, הרי שהמערכת גם צריכה להתייחס להיבטים של משאבי אנוש, שאינם פשוטים גם כן. יכול להיות זה מעקב אחר מספר העובדים, ניהול משמרות, חישוב משכורות או ימי עבודה של כל אחד מהם, חישוב תנאים סוציאליים וכן הלאה.

התוכנה המובילה לניהול מוסד גריאטרי – לחצו כאן

התמונה לגבי הדיירים

עיקר הדגש במערכות ניהול ומיחשוב צריך להיות מושם על דיירי המוסד הגריאטרי השונים. ניהול המרפאה במוסדות אלה אינו דבר פשוט. הדבר נוגע בעיקר למעקב אחר הטיפולים של כל קשיש וקשיש, כמו גם התרופות הניתנות לו. לא כולם יודעים, אבל מצב שבו נותנים מספר תרופות שונות במקביל עלול להביא לתסמינים חמורים (דוגמת נפילת לחץ דם, פגיעה בקצב הלב, פגיעה במערכת העצבים), ובכלל זה מוות. למעשה, מדי שנה מתים כ-2,000 ישראלים עקב "תגובה בין תרופתית".

המפתח למניעה של אלה הוא מעקב הדוק אחר התרופות או הטיפולים הניתנים לכל קשיש, רצוי באמצעות תוכנה ממוחשבת. זו מונעת ממידע "ליפול בין הכיסאות", או להישאר בחזקתם של אנשי מקצוע מסוימים הפועלים במוסד הגריאטרי. מערכת הניהול מתעדכנת באופן תדיר, והיא מציעה שקיפות מלאה בניהול.

כמו כן, המערכות המתקדמות יכולות גם לספק התרעות כאשר הטיפולים אינם מתבצעים כפי שתוכנן, או לחילופין כשנוצר צורך להזכיר ביצוע טיפולים מסוימים. כולנו קוראים בעיתונים מפעם לפעם על מוסדות גריאטריים שמזניחים את המטופלים שלהם, לא פעם עקב טעות אנוש. תוכנת ניהול טובה תמנע את אלה.

יתרונות אחרים של המיחשוב

מיחשוב מרפאות כולל בתוכו גם מספר מעלות אחרות. הוא מאפשר לשמור על התיקים הרפואיים מכל משמר. ההיסטוריה מראה שלאחר הוריקן קתרינה בארצות הברית, מאות אלפים מתושבי ניו אורלינס נותרו ללא תיק רפואי, פשוט מכיוון שהוא נסחף במהלך הסופה. באמצעות מערכות המיחשוב, יכולים הנתונים להישמר לנצח למעשה, ולו מכיוון שהם מגובים, או נמצאים על גבי שרת חיצוני ("מיחשוב ענן"). כמו כן, הרי שהמידע זמין, בדרך זו, גם כאשר אין גישה לאיש הניהול למחשב הספציפי בו מותקנת התוכנה.

המידע באמצעות מערכות הניהול נגיש בכל רגע נתון, ואפשר לשתף אותו בין גורמים שונים החולשים על תמונת הטיפול הרפואי בדיירי בית האבות. הדבר מאפשר גם לשפר את ההתנהלות אל מול הלקוחות: איכות התיעוד משתפרת לה פלאים, כמו גם התקשורת עם כל אחד מהמטופלים.

כך מצטרפים למגמה

יש לזכור כי השימוש בתוכנות ניהול ממוחשבות לא מאפיין אך ורק מוסדות גריאטריים, אלא גופים שונים חשובים במשק. בהקשר הזה, הרי שמשרד הבריאות החליט לפני מספר שנים להפוך את הרשומה הרפואית הלאומית לממוחשבת, ולו עקב הסיבות שהוזכרו מעלה. הדרך לשפר גם כן את מערך הניהול במוסד היא באמצעות פנייה לאחת החברות המציעות תוכנות ניהול מסוג זה.

מעוניינים בתוכנה המובילה לניהול מוסד גריאטרי? – לחצו כאן

פרדיגמה – תוכנה לניהול מוסדות לשהייה ממושכת

התקשרו עכשיו – 09-8858599

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715429

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר