Home » בריאות בגיל הזהב

בריאות בגיל הזהב

בריאות טובה חשובה בכל שלב בחיים, אך חשיבותה גוברת כאשר מדובר בבני הגיל השלישי. תהליך ההזדקנות מביא עימו בעיות בריאותיות רבות, וכן מחלות המצריכות תשומת לב מיוחדת. הגוף כבר לא נשאר אותו הדבר, הזיכרון הולך ונעלם ושינויים רבים תופסים את המבוגרים כשהם לא מוכנים.

הזדקנות הגוף מתחילה כבר בגיל 30. בגיל זה האדם נמצא בשיא כושרו ויכולתו, וכאן גם מתחילה נסיגה איטית של תפקוד מערכות הגוף שמגיעה לשיאה בגיל הזקנה. סביב גיל הזקנה צצות מחלות שונות הפוגעות בתפקוד היומיומי של הקשיש וכן באיכות החיים שלו. אי שליטה על הסוגריםבריחת שתן,  בריחת סידן, פצעי לחץ, טחורים ושברים אלו רק מעט מן הבעיות הגורמות בדרך כלל גם למבוכה רבה.

ההתדרדרות המשמעותית ביותר היא של מערכת העצבים והמוח. הרס הדרגתי של תאי המוח מביא עימו מחלות הפוגעות בחדות החושים, בעיקר בשמיעה ובראייה של אותם קשישים. התפקוד הקוגניטיבי והמנטאלי של הקשישים נפגע בצורה משמעותית וחלה האטה בתהליך החשיבה והתפיסה שלהם.

בעיות בריאותיות בגיל הזהב:

אלצהיימר

מחלת נוירולוגית חשוכת מרפא הפוקדת בעיקר את אוכלוסיית הקשישים ומביאה להרס של תאי המוח. מחלת אלצהיימר גורמת לירידה בתפקוד הקוגניטיבי והמנטאלי שבאה לידי ביטוי בפגיעה בתפקוד היומיומי, בתחושת בלבול, פגיעה קשה בזיכרון ובהמשך מתפתחת למצב של שיטיון(דמנציה), בו החולה חי "בעולם משלו", מבלי יכולת לזכור את שמו ואת קרוביו.

דמנציה

דמנציה (שיטיון) היא מחלה הנגרמת כתוצאה מהתדרדרות בתפקודי המוח. חלקי המוח השונים נפגעים וכתוצאה מכך חלה ירידה חדה בתפקוד הקוגניטיבי: זיכרון, למידה, יכולת השימוש בשפה, הבנה ויכולת שיפוט. המחלה נפוצה בעיקר בגילאי הזהב, אך לעיתים אינה פוסחת גם על הגילאים הצעירים יותר. דמנציה באה לידי ביטוי במחלת האלצהיימר וכן במחלות אחרות הנוגעות לתפקוד המוח. כמו כן המחלה פוגעת בתפקוד היומיומי של האדם: שליטה על הסוגרים, אכילה, הליכה ועוד'.

פרקינסון

מחלה נוירולוגית כרונית, התוקפת את מערכת העצבים. מחלת פרקינסון מתפתחת בדרך כלל לאחר גיל 50 ומאופיינת בתפקוד מוגבל של השרירים בגוף, שבאה לידי ביטוי ברעד בידיים ובאצבעות, נוקשות שרירים ואי יציבות. רק בשנים האחרונות פותחה תרופה למחלה, המקלה על החולים ומאטה את התדרדרותה.

מחלות נוספות

מחלות נוספות מזוהות עם בני גיל הזהב: לחץ דם, סכרת, התקף לב, שבץ מוחי, פגיעות קור- היפותרמיה וכן אין אונות- אימפוטנציה, אך אינם ייחודיות רק לחתך הגילאים הזה ולעיתים פוקדות גם צעירים יותר.

על בני המשפחה הסובבת את הקשיש, מוטלת האחריות לשים לב לשינוי במצב התפקודי של יקירם. שינויים כמו עצבות, דיכאון, שכחה, חוסר תיאבון ועייפות מוגברת צריכים להדליק נורה אדומה המחייבת התייחסות מיידית, המצריכה לעיתים גם טיפול פסיכולוגי.

כמו כן, קיימות מחלות נוספות המצריכות תשומת לב מיוחדת: שפעת ודלקת ריאות העלולות לגרום לסיבוכים ולפיכך לסיכון חייהם של הקשישים.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715429

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר