Home » בעיות שמיעה בגיל מבוגר

בעיות שמיעה בגיל מבוגר

בעיות שמיעה בגיל מבוגרבעיות שמיעה בגיל מבוגר הם עניין נפוץ ביותר. כשליש מהמבוגרים מעל גיל 65 סובלים מלקות שמיעה. בעוד לקויי שמיעה מלידה או מילדות משתמשים פעמים רבות בשפת הסימנים כתקשורת בסיסית, אנשים שמאבדים את יכולת השמיעה בגיל מאוחר מוצאים עצמם חסרי אונים אל מול קשיי התקשורת והקשיים החברתיים הכרוכים בכך.

גם מבחינת שעות הפנאי והתחביבים, רבים מאיתנו מוצאים עצמם נמנעים מהגעה להרצאות, מביקור בתאטרון, בקונצרטים או בקולנוע וכך מפספסים רבות מההנאות שהיו מנת חלקנו עד לירידה בשמיעה.

אין סיבה לכך שהיחלשות השמיעה, שמאפיינת כה רבים מבני הגיל השלישי, תפגע באיכות החיים בצורה דרסטית. חשוב לעבור אבחון על ידי קלינאי תקשורת, להשתמש בעזרי שמיעה מתאימים, לעבור שיקום שמיעה ולהסתגל למצב החדש, זאת כדי להמשיך ולתקשר בצורה טובה עם בני המשפחה והחברים.

אבחון בעיות שמיעה

לא תמיד אנחנו מבחינים כאשר חלה ירידה בשמיעה. פעמים רבות אנו מעדיפים לחשוב שהסביבה רועשת, שהאדם שמולנו לא מדבר ברור או סתם שאנחנו לא מרוכזים.
אז הנה לפניכם כמה סימנים שיכולים להעיד על כך שאתם או קרוביכם לא שומעים היטב:

  • נטייה להגביר את הרדיו או הטלוויזיה מעבר לעוצמה הרגילה
  • "פספוס" צלצולי טלפון, אינטרקום, דלת וכו'.
  • קושי בניהול שיחות. במיוחד במהלך השיחה, קיימת נטייה לבקש לחזור שוב על הדברים.
  • קושי בניהול שיחות טלפון.

אם אתם מזהים אחד או יותר מהסימנים הבאים- כדאי שתגשו לאבחון.

במכוני השמיעה השונים תוכלו לעבור בדיקת שמיעה על ידי קלינאי תקשורת מוסמך שיאבחן מאיזה סוג של לקות שמיעה אתם סובלים ומה חומרתה. בהתאם לבדיקה, קלינאי התקשורת יוכל לקבוע אילו עזרי שמיעה מתאימים לכם, לאורח החיים שלכם וכן לאפשרויות הכלכליות העומדות לפניכם. הוא ייקח מידות באמצעות חומר דמוי סיליקון ותוך כשבועיים תקבלו את מכשיר השמיעה שלכם.

חשוב לזכור שלאחר קבלת המכשיר תצטרכו לעבור איתו תקופת הסתגלות מסוימת. אמנם מכשירי השמיעה מגבירים את עוצמות הקול, אך לא תמיד הם מסוגלים להבחין בין רעשי הרקע לרעשים אחרים בצורה מדויקת כפי שעושה האוזן האנושית. צריך לעבור תהליך למידה לאופן שבו המכשיר מקודד את הרעשים השונים על מנת להשתמש בו באופן קבוע.

תהליך ההסתגלות עלול להיות כרוך במאמץ מסוים ואפילו אי- נוחות, אך אם תתרגלו למכשיר השמיעה תגלו שהוא משפר פלאים את איכות החיים שלכם.

מכשירי שמיעה – כל הסוגים וכל המינים

כל מכשירי השמיעה מגבירים עוצמה של צלילים באמצעות מיקרופון, ששולח פלט לתוך האוזן. במכשירים האנאלוגיים, המיקרופון יוצר מעין עותק של הצלילים המקוריים באמצעות אותות אלקטרוניים.

המכשירים הדיגיטליים הם המתקדמים יותר- הם מעבדים את הצליל ורק אז שולחים פלט אקוסטי אל האוזן, מה שמביא לפלט מדויק יותר, אשר מבחין בין קולות הרקע השונים לקולות הדיבור. כפי שודאי הבחנתם, מכשירי השמיעה נבדלים גם בצורתם. ישנם מכשירים בגדלים שונים, חלקם מונחים מאחורי האוזן וחלקם מונחים בתוך האוזן- מוסתרים בתעלת השמיעה או נראים לעין.

חשוב לדעת גם שלקשישים הסובלים מלקות שמיעה מגיעות זכויות מיוחדות, ביניהן סל תקשורת הכולל עזרי שמיעה כגון שעון מעורר מיוחד, טלפון עם הגברה ועוד.

אל תתפשרו על חיי החברה שלכם ועל תוותרו על תחביבים ובילויים. כיום, כשהטכנולוגיה מביאה לפתחנו המצאות וחידושים בלתי פוסקים, ניתן למצוא בשוק מכשירי שמיעה משוכללים במחירים סבירים שיאפשרו לכם להמשיך בשגרת חייכם גם עם לקות שמיעה. לסל התרופות 2011, הוכנס השנה מימון למכשירי שמיעה, דבר שיקל על כיסם של ציבור הקשישים בישראל.

התייעצו עם קלינאי תקשורת מוסמך, אפשרו לעצמכם לעבור שיקום שמיעה ראוי ותראו שהשד לא נורא כל- כך.

    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715429

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר